Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Cégmódosítás –  Ügyvezető megbízatási ideje 2.

cégmódosítás cégmódosítás 2015 cégmódosítás Budapest

Köszöntök mindenkit a mai cégmódosítás bejegyzés alkalmával is!

A megbízatási időt kezdtük el a múlt alkalommal, amit a mai napon folytatok is.

Tehát megbeszéltük, hogy az ügyvezető megbízatási idejének a meghatározására kettő lehetőség áll rendelkezésére a cégeknek.

Az első, amit a múlt alkalommal részleteztem, a meghatározott időre szóló volt. Amit a mai alkalommal bővebben kifejtek, az a meghatározatlan ideig tartó megbízatás lesz.

A meghatározatlan idő azt jelenti, hogy tulajdonképpen a létesítő okiratba ez az egy szó kerül beírásra: „meghatározatlan ideig”.

Innentől kezdve nem kell amiatt aggodalmaskodni, hogy lassan lejár az ügyvezető megbízatásának ideje, és kell a cégmódosítás, mert ettől nem kell tartani.

Az ügyvezető megbízatása ebben az esetben nem szűnhet meg az idő lejárta miatt. A megbízatása ilyen esetben a törvényben meghatározott leváltás esetei miatt történhet meg.

Tartsanak velem a következő cégmódosítás cikk alkalmával is, ahol továbbra is az ügyvezetőről lesz szó.

0 Tovább

Cégmódosítás –  Ügyvezető megbízatási ideje

cégmódosítás cégmódosítás 2015 cégmódosítás Budapest

Mai legújabb cégmódosítás bejegyzésben megtudhatják, hogy az ügyvezető megbízatási ideje hogyan határozható meg.

Sokan kérdezik egy, egy cégalapítás vagy esetleg, a mi esetünkben cégmódosítás során, hogy mennyi időre lehet kinevezni a gazdasági társaság ügyvezetőjét.

Emiatt érdemesnek tartom, hogy beszéljünk arról, hogy hogyan is nézhet ki a megbízatási idő.

Amikor az ügyvezetőhöz érnek a létesítő okiratban, akkor kettő féle lehetőségük van arra, hogy megadják, hogy előre láthatólag mennyi ideig szeretnének együtt dolgozni az érintett személlyel.

Az egyik eset az határozott időre szólhat.

Mit jelent a határozott idő?

Azt jelenti, hogy meg kell adni előre egy olyan időintervallumot, amelyben biztos, hogy az adott személy, az ügyvezetői körét betartva fog eljárni a társaság érdekeit illetően.
Általában ez az idő öt év szokott lenni.

Ez egy olyan szép „kerek” számnak mondható, hogy nem túl hamar jár le, és nem is túl sokáig tart a megbízatása.

Természetesen, hogy ha lejár az adott évek száma, akkor a cégmódosítás során meg lehet hosszabbítatni vagy, akár egy másik személyt is választhatnak.

A következő cégmódosítás bejegyzésben megtudhatják, hogy melyik a másik lehetőség a megbízatási időre.

0 Tovább

Cégmódosítás –  Központi ügyintézés: mi ez? 5.

Cégmódosítás - központi ügyintézés helye 5.

Cégmódosítás mai bejegyzésében lezárásra kerül a központi ügyintézés és a székhely kettősének a dilemmája.

Szerencsére rendkívül sok fontos információt sikerült részletesen átnéznünk.

Az előző bejegyzést az a záró gondolattal fejeztem be, hogy tulajdonképpen a központi ügyintézés helyén egy fajta „belső” jellegű munka zajlik a társaság részéről.

Hogy pontosan mit is jelent ez, arra a mai napon megadom a vlaszt.

Nem jelent mást, mint, hogy itt adminisztratív tevékenységet folytatnak inkább.


A gazdasági társaságnak a menedzsmentje itt van, itt hozzák meg a társaság működésével kapcsolatos döntéseket, innen irányítják a többi irodát, hogy ha nagyobb kiterjedésű cégről van szó.

Tulajdonképpen itt fogadnak minden üzleti partnert.

Viszont!

Itt nem történhet semmi olyan dolog, amely a létesítő okiratba beírt tevékenységekhez lenne köthető.

Tehát, itt nem végzi a szerződésben megadott tevékenységet a társaság.

Ahogyan azt szintén említettem már, ne akarják a cégmódosítás módszerét választani abból a célból, hogy tudatják a hivatalos helyekkel, hogy a székhely és központi ügyintézés kettő helyen van.

Ezzel tehát be is fejeztük ezt a témát.

Nagyon sok hasznos információt tudtak meg, amelyet remélem, hogy sikerül majd a javukra fordítani.

Még egy apróságot!

NAV, akár büntethet is, hogy nem tudatják velük a cégük központi ügyintézésnek a helyét.

0 Tovább

Cégmódosítás –  Központi ügyintézés: mi ez? 4.

Cégmódosítás Budapesten, akár INGYEN

Nagyon sok mindent sikerült az elmúlt cikkek alapján megbeszélni a központi ügyintézésről.

Nézzük is át röviden.

Először is tudjuk, hogy lehetséges az, hogy a székhely, és a központi ügyintézés két helyen legyen, annak ellenére, hogy alapszabályként egy és ugyanazon dolgot foglalja magába, és helyet jelenti.

A társaság alapítása során, van arra lehetőség, hogy beleírják a létesítő okiratba, hogy hol található ez a kettő hely, az eltérésük esetén.

Természetesen a szerződésminta a legegyszerűbb ebben az esettben, mert ott szépen megvan a helye annak, hogy milyen adatot kell megadni.

A második, hogy muszáj legalább a NAV –nak tudnia róla.

A cégbíróság számára irreleváns tény, hogy megegyezik –e a székhellyel vagy sem, de a NAV –nak mindenképpen tudnia kell róla.

Mi történik ezen a helyen?

Tulajdonképpen itt mondhatni belső munkát végezni azok, akik ezen a helyen dolgoznak.

Mit jelent az, hogy belső munka?

Erre a kérdésre a választ a következő, és egyben utolsó olyan cégmódosítás cikkben írom le, amely ezzel a témával foglalkozik.

Ne hagyják ki!

0 Tovább

Cégmódosítás –  Központi ügyintézés: mi ez? 3.

Cégmódosítás - központi ügyintézés 3.

Üdvözlök mindenkit a mai cégmódosítás, székhely, központi ügyintézés cikk során is!

A múlt alkalommal már elkezdtem szemléltetni azt, hogy hogyan is lehet bejelenteni a központi ügyintézés helyét, hogy ha eltér.

Ez bizony nem más, mint amit már említettem, a létesítő okiratba történő bejegyzés.
Erről írtam hosszabban, hogy a szerződésmintában már eleve találnak rá megfelelő részt is, ahol be tudják írni.

A második lehetőségről írok ma bővebben.

Azt is szintén említettem, hogy az adóhatóságnak tudnia kell róla.

A NAV az egyetlen olyan hivatal, ahol mindenképpen, ha törik, ha szakad, tudniuk kell arról, hogy a székhely, és a központi ügyintézés eltér, kettő helyen található meg, és mi az a kettő pontos cím.

Be kell jelenteni a NAV –nál.

Ehhez természetesen fel kell keresni az adóhatóságot, és érdeklődjék meg, hogy hogyan tudják ezt megeteni.

A cégbíróság számára a fent említett kettőnek az eltérő címe nem releváns, őket nem érdekli.

A cégbírósághoz külön nem kell bejelenteni.

Emiatt ne jusson az az eszükbe, hogy cégmódosítás során a létesítő okirat erre vonatkozó, esetlegesen üres részét kitöltik. Felesleges energia, és pénz kidobás.

Mára ennyit a központi ügyintézésről a cégmódosítás keretein belül.

Ha meg szeretnék tudni, hogy mi is pontosan ez a hely, mire szolgál, akkor tartsanak velem a következő cikk alkalmával is.

0 Tovább
«
1234

(új) INGYEN cégmódosítás + székhelyszolgáltatás

blogavatar

(új) INGYEN cégmódosítás + székhelyszolgáltatás 2016, azoknak akiket érdekel a cégmódosítással kapcsolatos minden tapasztalat. Kötelező cégmódosítás

Utolsó kommentek